سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو منبری معروف در دبی +عکس
چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 11:16
کد مطلب: 200622
 
سال 1384، دبی، حجت الاسلام شهاب مرادی در کنار حجت الاسلام راشد یزدی.

 
 

پورمحمدی و مهتاب کرامتی/عکس

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم به تماشای فیلم دهلیز نشست. بهروز شعیبی، کارگردان این فیلم، مهتاب کرامتی و محمود رضوی از جمله کسانی بودند که در این اکران خصوصی حضور داشتند.







         
  - اندازه متن: + -  کد خبر: 36012 سه شنبه، 26 شهریور 1392 - 19:57
 
 
هلدینگ حمل و نقل شستا و آرزوهای بر باد رفته
 
عملکرد هلدینگ اکنون آنچنان انفعالی و نامناسب است که فکر به آن برای دوستداران توسعه کشور و حوزه حمل و نقل آزار دهنده است هلدینگی که در سال اول فعالیت آنچنان فعال و پویا عمل می کرد و در خصوص شناسایی حوزه های مختلف سرمایه گذاری و مشارکت با سایر سرمایه گذاران و افزایش بهره وری و انجام فعالیت های تحقیقاتی و ... اینقدر فعال و پویا و سرزنده بود اکنون در چه شرایطی قرار دارد.چنانچه اجازه می دادند آن هیات مدیره و تیم اجرایی شرکت به فعالیت های مهم و اساسی خود ادامه دهد اکنون هلدینگ حمل و نقل همچون نگینی بر انگشتری شستا درخشان بود و تابش نور آن فضای وسیعی را روشن می نمود.
  
موحد وطن پرست
تین نیوز، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در سال 1388 تصمیم به تاسیس هلدینگ حمل و نقل گرفت و دلیل این تصمیم نیز در اختیار داشتن سهام شرکتهای مرتبط با حوزه حمل و نقل از جمله سهام شرکتهای ایران خودرو، سایپا، نیرو محرکه، کشتی رانی و ملی نفتکش بود.

البته شستا به دنبال حضور فعال و موثر در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی بود بنابراین ایجاد یک هلدینگ تخصصی برای حضور فعال و تخصصصی برای نیل به این هدف لازم بود در تابستان 1388 هلدینگ حمل و نقل تامین با ترکیب هیات مدیره آقایان محمد رحتمی، نجات امینی، میرافضلی،زمانی و مرادی شروع به فعالیت نمود، اکثر اعضای هیات مدیره دارای سوابق علمی و اجرایی در حوزه حمل و نقل بودند احمد زمانی مدیر عامل و سید حسین میرافضلی عضو موظف هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شدند. به این ترتیب هلدینگ حمل و نقل شکل گرفت در سال اول فعالیت هلدینگ با وجود تازه تاسیس بودن و مشکلات متعدد ناشی از فعالیت های قبلی این هلدینگ (که با تغییر نام و موضوع فعالیت به شرکت سرمایه گذاری حمل و نقل تامین تغییر ماهیت یافت) و با وجود مشکلات و موانع سخت اداری خصوصا برای انجام فعالیت های توسعه ای در مجموعه شستا، اقدامات مهم و اساسی مورد پیگیری قرار گرفت که از جمله آنها عبارتند از :

- انجام مقدمات لازم و تشکیل جلسه با حضور شرکت های بزرگ فعال در حوزه حمل و نقل به منظور تشکیل بانک حمل و نقل (با وجود تلاش های بسیار، مدیر عامل شستا اجازه ادامه پیگیری ها و به ثمر نشستن این حرکت بزرگ را ندادند)

- پیشنهاد فروش سهام ایران خودرو، سایپا و نیرومحرکه و انجام اقدامات اولیه برای مراحل فروش (سهام این شرکتها با بالاترین قیمت به فروش رسید و شستا از این طریق سود کلانی کسب کرد)

- تهیه طرح توجیهی و پیگیری در بالاترین سطح برای تشکیل شرکت مشترک بین شستا و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری جهت انتقال سهام شرکتهای مشترک به این شرکت (به عنوان مثال این دو مجموعه هر یک 33 درصد سهام ملی نفتکش و25.1 سهام کشتی رانی را دارند اما به دلیل ناهماهنگ بودن مدیر عامل توسط سهام اقلیت تعیین می شود) این تلاش ها و پیگیری ها به علت عدم همکاری لازم توسط هر دو مجموعه( به دلایل خاص)به نتیجه نرسید.

- تهیه پیش نویس تفاهمنامه با شرکت راه آهن جهت اجرای پروژه های بزرگ ریلی توسط این هلدینگ از جمله دو خطه کردن خطوط ریلی خصوصا خط دوم تزرج بندر عباس در قبال واگذاری بخشی از سهام بانک ملت به شستا بابت هزینه های اجرای پروژه ها، خرید ناوگان کشش راه آهن درقبال رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی( بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 89) این اقدام بزرگ و تحول ساز با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.مکاتبات و تماس های تلفنی بسیار انجام شد اما آقای صاحب محمدی مدیر عامل راه آهن همکاری نمی کرد و آنقدر سنگ اندازی و بی مهری شد تا این برنامه بزرگ که برای آن زحمات زیادی کشیده شد به نتیجه نرسد.

- خرید درصد 49سهام شرکت ریلی نیرو با قیمت و شرایط مناسب که متاسفانه سهام این شرکت سال گذشته به ثمن بخس واگذار گردید.

- تفاهم با یک هلدینگ تخصصی خارج از شستا و خرید بخشی از سهام سمند ریل و خرید 70درصد سهام شرکت حمل و نقل و خدمات دریایی آبادان و خرید سهام شرکت رجا بابت رد دیون دولت به تامین اجتماعی 

- ایجاد شرکت مشترک با بخش خصوصی بنام شرکت الوند نیرو برای خرید لکوموتیو و نوسازی ناوگان لکوموتیو و انعقاد قرار داد خرید 50لکوموتیو نو، متاسفانه در سال 1391 هلدینگ در افزایش سرمایه حضور نیافت سهام آن به حدود یک درصد کاهش یافت به این ترتیب فرصت بزرگ فعالیت در حوزه ناوگان ریلی را از دست داد.

- متاسفانه عملکرد هلدینگ در خصوص شرکتهای ملی نفتکش و کشتی رانی نیز نامناسب و تا حدودی بی اثر بوده در خصوص شرکت کشتی سازی اروندان نیز با وجود اینکه در زمان مدیریت آقای افشار در هلدینگ حمل و نقل این شرکت جان تازه ای گرفت و یک قرار داد بزرگ تاسیسات دریایی را برنده شد اما با کنار رفتن مهندس افشار از هلدینگ حمل و نقل، این قرار داد بزرگ نیز به دلیل عدم ارائه ضمانتنامه توسط هلدینگ و شستا از دست رفت و تمام امید ها به یاس بدل شد و همه تلاش ها و پیگیری ها بی نتیجه گردید و راه تنفس مناسب برای این شرکت گشوده نشد.

- تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی خرید شرکت هواپیمایی ایران ایر و پیگیری های متعدد برای انجام آن

- تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی تاسیس شرکت هلی کوپتری و خرید تعدادی هلی کوپتر برای تامین نیاز های داخل و ارائه به هیات مدیره هلدینگ و شستا

 - تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی خرید لکوموتیو و پیگیری دائم برای انجام آن

 - تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی ایجاد شرکت مشترک با بخش خصوصی به منظور انجام فعالیت 

حمل و نقل ریلی در مسیر ایران و آسیای میانه با تضمین وجود بار و تهیه چندین طرح مطالعاتی و پژوهشی برای سرمایه گذاری هلدینگ حمل و نقل و عمران ادغام شدند این ادغام می توانست برای حضور در حوزه زیر ساخت های ریلی مفید باشد اما در عمل کوچکترین اقدامی در این خصوص انجام نشد و این ادغام بهانه ای شد برای سپردن این هلدینگ تخصصی به تیم مدیریتی غیر متخصص به بهانه آشنایی با خانه سازی که یکی از فعالیت های بخش عمران این هلدینگ است.
 عملکرد هلدینگ اکنون آنچنان انفعالی و نامناسب است که فکر به آن برای دوستداران توسعه کشور و حوزه حمل و نقل آزار دهنده است هلدینگی که در سال اول فعالیت آنچنان فعال و پویا عمل می کرد و در خصوص شناسایی حوزه های مختلف سرمایه گذاری و مشارکت با سایر سرمایه گذاران و افزایش بهره وری و انجام فعالیت های تحقیقاتی و ... اینقدر فعال و پویا و سرزنده بود اکنون در چه شرایطی قرار دارد. چنانچه اجازه می دادند آن هیات مدیره و تیم اجرایی شرکت به فعالیت های مهم و اساسی خود ادامه دهد اکنون هلدینگ حمل و نقل همچون نگینی بر انگشتری شستا درخشان بود و تابش نور آن فضای وسیعی را روشن می نمود.

تعداد بازدید: 104 ،    
حامل های انرژی؛ فرصت و چالشی برای دولت یازدهم
 
  

 

قیمت حامل های انرژی در حالی افزایش می یابد که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا اطلاع ثانوی منتفی است.

 

دنیای صنعت- انرژی:  اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به سال 93 موکول شد،دولت یازدهم میراث خوار کسری بودجه بیش از 70میلیاردتومانی، قیمت حامل های انرژی 38 درصد افزایش می یابد،نمایندگان ملت در قبال افزایش قیمت حامل های انرژی توسط دولت مقاومت می کنند، دولت برای تامین کسری بودجه قیمت حامل های انرژی را افزایش می دهد.

به گزارش دنیای صنعت، این اخبار در صدر خبرهای سالی است  که  حماسه اقتصادی نام گرفت .

اما آیا افزایش قیمت حامل های انرژی در حالی که  تغییری در میزان یارانه ها اعمال نشده و انتظار کاهش نرخ تورم خیالی بس بیهوده است  را مردم خواهند توانست تحمل کنند؟ یا مردم باید تحمل کنند تا به دستاوردهای ارزشمندتری دست یابند؟

کسری بودجه 92  در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم مطرح شد بودجه ای  بی سابقه که در نوع خود رکورد دار نیز بود ودولت  موسوم به عدالت  بلندپروازانه و انبساطی تقدیم مجلس کرده بود و از همان ابتدا مشخص بود تحقق درآمدهایش میسر نیست .

کسری بودجه ابتدا نگاه ها را به سوی نفت جلب می کند که قطعا با فروشش مشکل خواهیم داشت سپس اذهان به سمت مالیات سوق می یابد که نتیجه این می شود که اقتصاد ما تاکنون نتوانسته به مالیات تکیه کند، فروش اوراق مشارکت نیز نمی تواند کمک چندانی هرچند در کوتاه مدت به اقتصاد بیمار کشور  داشته باشد، استقراض از خارج و بانک مرکزی نیز ما را به گردابی که دولت نهم  در ان غوطه ور بود خواهد برد افزایش معادل ریالی درآمدهای ارزی نیز که تورم  بیش از پیش را به ارمغان خواهد آورد لذا مطمئن ترین راه کسب درآمد دولت حامل های انرژی و البته مردمند.

مردمی که اگر چه با وجود دریافت  یارانه های نقدی طی چند سال اخیرتغییری در وضعیت معیشت شان حاصل نشد و هر روز شوک جدیدی را در قیمت کالاهای اساسی تجربه کردند و در نتیجه فقیرتر شدند.  

بنابراین در حالی که همچنان برخی مجلسی ها بر افزایش نیافتن قیمت حامل های انرژی تاکید می کنند دولت آرام آرام یک به یک افزایش قیمت ها را اعلام می کند.  

ابتدا وزیر خبراز افزایش 30 ریالی برق به ازای هرکیلو وات ساعت می دهد و دلیل آن را توسعه کاربرد انرژی های نو و توسعه شبکه برق در روستاها اعلام میکند و می گوید اگر قیمت برق افزایش نیابد خاموشی خواهیم داشت.

وی یادآوری می کند که هدفمندی و اصلاح قیمت ها کمکی به حل مشکلات منابع مالی وزارت خانه اش نکرده اما صرفه جویی در مصرف را منجر شده.  

و سپس در سکوت خبری افزایش 100ریالی قیمت هر متر مکعب گاز اعلام  وپیش بینی شد به طور متوسط بار مالی هر قبض گاز مشترکان حدود 8 تا 10 هزار تومان در فصول مختلف سال باشد.

دیگر بار خبر از کاهش سهمیه بنزین و افزایش نیافتن قیمت آن تا پایان سال به میان آمد اما باز هم پیش بینی ها و همچنین اخبار پیشین قیمت حامل های انرژی این را نیز نقض می کند زیرا مقرر بود قیمت بنزین در کشور متناسب با فوب خلیج فارس باشد و قیمت بنزین سهمیه اید 400 تومانی به 800 و بنزین آزاد به 1400 تومان برسد. 

حال با وجود این تناقض اخباری در افزایش یافتن یا نیافتن قیمت حامل های انرژی و وعده های هر چند امیدوارانه دولت تدبیر و امید قیمت ها یک به یک افزایش می یابد و مردم همچنان در انتظار بهبود اوضاع اقتصادی در سال حماسه اقتصادی.




تاریخ : چهارشنبه 92/6/27 | 3:1 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر

 

سپاهان با شکست آبی‌پوشان اهوازی جانشین استقلال شد

2210 کلیک توسط ss_2_star در Sep 13 2013, 8:59 pm 
www.farsnews.com
ارسال به دیگر شبکه ها:

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته نهم لیگ برتر دو تیم استقلال خوزستان و سپاهان از ساعت 18 و 45 در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. 

محمد غلامی در دقیقه 10 و هادی عقیلی در دقیقه 69 برای سپاهان گلزنی کردند. 

امید ابراهیمی در دقیقه 73 یک ضربه پنالتی را از دست داد و ضربه پنالتی را پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال خوزستان مهار کرد. 

موعود بنیادی‌فر داور مسابقه به شجاع‌ خلیل‌زاده و حسین پاپی از سپاهان و هادی خنیفر از استقلال خوزستان کارت زرد نشان داد. 

سپاهان با این پیروزی 15 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال به رده چهارم صعود کرد و جانشین این تیم شد. 

استقلال خوزستان هم با 9 امتیاز در رده یازدهم باقی ماند.

جمعه, 22 شهریور 1392 ساعت 23:01

پرسپولیسیها: دراین پست که برای نمره دادن به بازیکنان تیم پرسپولیس در بازیهای پیش رو خواهد بود که میزان دوندگی بازیکنان،انجام وظایف محول شده وتاثیر گذاری بازیکن در مسابقه میتواند از عوامل نمره دهی به بازیکنان در طول یک مسابقه فوتبال باشد.

 

 

میانگین نمره هر بازیکن در هر هفته که توسط هواداران داده خواهد شد سنجیده میشود و بهترین و ضعیف ترین بازیکن هفته از دید عمومی هواداران معرفی میگردد.در پایان فصل نیز میزان موفقیت بازیکن در تیم از نظر هواداران بررسی و معرفی خواهد شد. همچنین در این پست  به سرمربی تیم هم نمره داده می شود.

 

 

 

به ستارگان کهکشان سرخ نمره بدهید. (پرسپولیس 1 – 0 گسترش فولاد تبریز )

 

 

بازیکنان ثابت:

 

 

نیلسون  -

 

محسن بنگر   -

 

سید جلال حسینی  –

 

حسین ماهینی  –

 

میثم حسینی  –

 

رضا حقیقی  –

 

قاسم دهنوی  –

 

محمدرضا خلعتبری  –

 

پیام صادقیان –

 

امید عالیشاه    -

 

سید مهدی سید صالحی –

 

 

بازیکنان تعویضی:

 

مهرداد کفشگری -

 

یونس شاکری -

 

 

سرمربی:


علی دایی –

 

جمعه, 22 شهریور 1392 ساعت 23:17

پرسپولیسیها : چند تن از هواداران علی دایی برای سرمربی پرسپولیس شعری سرودند و برای او خواندند.

 

پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر یک بر صفر گسترش فولاد را شکست داد. پس از پایان مسابقه 5 تن از همشهریان اردبیلی علی دایی و هواداران او در پارکینگ منتهی به تونل ورزشگاه حضور داشتند که وقتی دایی آمد شعری را در وصف افتخارات و خصوصیات ظاهری او خواندند.

 



دایی که از این شعر خیلی خوشش آمده بود با آنها برخورد گرمی داشت و از این هواداران سؤالاتی در مورد اینکه از کجا آمده‌اند، پرسید. علی دایی از این هواداران پرسید که آیا این شعر را خودشان گفتند. همچنین محمد دایی با آنها روبوسی کرد.

این هواداران به شوخی به کریم باقری اعلام کردند که انگار از شکست تیم شهرش ناراحت است که باقری گفت نه این طور نیست.اتفاقا خیلی از این نتیجه رضایت دارد.

جمعه, 22 شهریور 1392 ساعت 23:14

مدل امروز موهایم دانش‌آموزی بود

پرسپولیسیها : مدافع پرسپولیس گفت: از این به بعد تا پایان فصل هر بازی برای ما 6 امتیازی است.

 

میثم حسینی پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل گسترش فولاد، گفت: در نیمه اول چند موقعیت گل داشتیم اما فقط توانستیم یک گل بزنیم. بازی خیلی سختی بود و خوشبختانه با حمایت هواداران موفق شدیم این بازی را ببریم و خدا را شکر که با بازی خوبمان توانستیم خودمان را در جدول نیز بالا بکشیم.

 

 

حسینی در مورد مدل موهایش و اینکه امروز با چه مدل مویی وارد زمین مسابقه شده، گفت: امروز مدل خاصی نبود اما اگر بخواهیم یک مدل بگویم امروز مدل دانش‌آموزی زده بودم.

وی گفت:‌از این به بعد هر بازی برای ما 6 امتیازی است و همینکه عادت به نباختن کردیم، خیلی خوب است. امیدوارم که نوار پیروزی‌های پرسپولیس دیگر قطع نشود.

حسینی در پایان در خصوص تیم گسترش فولاد نیز گفت: گسترش تیم جوان و یکدستی است و مطمئن هستم اگر در این فصل در لیگ برتر بماند برای فصل بعد تیم بسیار خوبی خواهد داشت و می‌تواند خودش را به همه ثابت کند.

افزودن نظر

2013/9/13 22:23:00

- دیدار تیم های پرسپولیس و گسترش فولاد با نتیجه یک برصفر به سود سرخ های تهرانی به پایان رسید.

جمعه 22 شهریور 1392 ،هفته نهم لیگ برتر ،ورزشگاه آزادی،ساعت : 20،تماشاگر:25 هزار نفر

پرسپولیس:نیلسون کوریا جونیور،  سید جلال حسینی، محسن بنگر، میثم حسینی، قاسم دهنوی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، امید عالیشاه، ‌پیام صادقیان(مهرداد کفشگری 90)، محمد رضا خلعتبری( یونس شاکری 4 +90) و  سید مهدی سید صالحی.

سرمربی: علی دایی

گسترش فولاد:محسن فروزان ، خالد شفیعی ،بهنام دادش وند(مهدی محمدپور 4+90)،سامان نریمان جهان، سعید مهدی پور ،احمد کامدار(دیگو چاواری 50)،محمد رضا زینال خیری ،امید نظامی پور ،میثم نقی زاده،مهرداد بایرامی،ایمان موسوی( علی یونسی 82)

سرمربی:رسول خطیبی

داور:محسن ترکی

اخطار:بهنام دادش وند،خالد شفیعی،ایمان موسوی،سعید مهدی پور و احمد کامدار(گسترش فولاد)رضا حقیقی و محمد رضا خلعتبری(پرسپولیس)

شرح گل :دقیقه 44 بازی عالیشاه در گوشه محوطه شش قدم خودش را از پشت سعید مهدی پور به جلوی او رساند و صاحب توپ شد و در حالی که توپ را جلو می برد با خطای این بازیکن مواجه شد تا ترکی اعلام پنالتی کند.خلعتبری هم پشت توپ ایستاد تا در آخرین دقیقه بازی توپ را بر خلاف حرکت فروزان تبدیل به گل برتری تیمش کند.

دقایق حساس:

دقیقه 3 همکاری خوب میثم حسینی و دهنوی در نهایت با ضربه سر دهنوی همراه شد اما سید صالحی در ریباند توپ نتوانست ضربه نهایی را بزند.

دقیقه 7 با ارسال از جناح راست گسترش موسوی با ضربه روی پای خود دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما نیلسون درازکش توپ را مهار کرد.

دقیقه 11 شوت احمد کامدار با اختلاف نه چندان زیاد از بالای دروازه نیلسون به بیرون رفت.

دقیقه 14 شوت پای چپ  صادقیان از کنار دروازه گسترش به اوت رفت.

دقیقه 21 با سانتر حسینی سید صالحی در بین مدافعان حریف نتوانست ضربه سر را بزند و بعد از یک فعل و انفعال بنگر هم از پس مدافعان آبی پوش برنیامد.

دقیقه 34ضربه ایستگاهی خلعتبری با دفع توپ از سوی فروزان مواجه شد.

دقیقه 35 سانتر خلعتبری با ضربه سر بنگر توام شد اما فروزان در آخرین لحظه توپ را دفع کرد.

 

دقیقه 36 پاس عمقی دیدنی نریمان جهان به موسوی رسید اما این بازیکن با دست توپ را کنترل کرد و ضربه نهایی اش که بسیار خطرناک بود مردود اعلام شد.

دقیقه 48 دفع ناقص توپ از سوی سید جلال حسینی منجر به ضربه آکروباتیک موسوی شد اما توپ روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه 51 حرکت موسوی  از روی خط عرضی و جا گذاشتن میثم حسینی در نهایت به ضربه بیرون پای او از زاویه بسته منجر شد اما نیلسون توپ را دفع کرد.

دقیقه 52ضربه ایستگاهی گسترش را بایرامی از فاصله حدودا 30 متری محکم  و پر قدرت زد اما باز هم نیلسون توپ را دفع کرد.

دقیقه 54 سانتر موسوی از راست با ضربه سر فوق العاده خطرناک بایرامی توام شد اما توپ با اختلاف بسیار کمی از دروازه بیرون رفت.

دقیقه 56 پاس  عالی خلعتبری و سپس پاس عمقی صادقیان ،عالیشاه را در موقعیت تک به تک با گلر حریف قرارداد اما نظامی پور با تکلی عالی دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 62 با یک پاس عرضی پشت محوطه جریمه بایرامی با شوت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما باز هم نیلسون توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه 63 پاس به جلوی خلعتبری در حالی که یک بازیکن حریف در میانه میدان روی زمین افتاده بود از جلوی مهاجمان پرسپولیس عبور کرد و در برگشت هم همکاری عالیشاه- صادقیان به جایی نرسید.

دقیقه 68شوت محکم عالیشاه خطرناک اما با فاصله از کنار دروازه فروزان به  بیرون رفت.

دقیقه 69 دو دریبل عالی از صادقیان و پاس عالی عمقی او برای خلعتبری بهترین موقعیت پرسپولیس برای گل دوم را ایجاد کرد اما ضربه خلعتبری با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 79 پاس به جلوی صادقیان ،دهنوی را در موقعیت خوبی قرار داد اما مدافع حریف بیرون هجده قدم با تنه دهنوی را سرنگون کرد.

بهترین بازیکن : کارشناسان و مسوولان سازمان لیگ برتر فوتبال، «امیدعالبشاه» را به عنوان بهترین و موثرترین بازیکن این دیدار برگزیدند. همچنین عنوان بازیکن اخلاق نیز به «محسن فروزان» دروازه بان تیم گسترش فولاد تبریز رسید. 

اتفاق وبژه:در نیمه اول بازی محسن ترکی چهار بار بازیکنان تیم فوتبال گسترش فولاد را با کارت زرد جریمه کرد و نتیجه این بازی درگیرانه بازیکنان گسترش فولاد تقدیم یک پنالتی به پرسپولیس بود که این پنالتی تیم میزبان را پیروز به رختکن برد.این تصمیم های ترکی با اعتراض شدید رسول خطیبی مواجه شد . 

یعقوب کعبی

2013/9/13 20:36:00

سپاهان با همراهی تماشاگرانش موفق به شکست استقلال شد تا اصفهانی ها روی سکوها سرود قهرمانی را زمزمه کنند

سایت گل-
استقلال خوزستان صفر – سپاهان اصفهان 2
گل ها: محمد غلامی (10) هادی عقیلی (69)
هفته نهم لیگ برتر- ورزشگاه تختی اهواز
داور: موعود بنیادی فر
اخطار: حامد محمودی، حسین کعبی (استقلال) حسین پاپی، شجاع خلیل زاده و رادومیر جالوویچ (سپاهان)
تماشاگر: 4 هزار نفر
 
استقلال خوزستان: پرویز کریمی، عبدالهادی خنیفر، حسین کعبی، حامد محمودی، رامتین سلیمان زاده، ادریسا ترائوره، ایمان مبعلی، عادل کلاه کج (85- محمد معاوی)، مهدی خیری (74- علی بیگدلی)، ابراهیم صالحی (65- شاهرخ شمس) و میلاد میداودی.
سرمربی: عبدالله ویسی
 
سپاهان اصفهان: رحمان احمدی، علی احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، علی حمودی، امید ابراهیمی، امین جهان عالیان (57- اروین بولکو)، احسان حاج صفی، حسین پاپی (86- آرش افشین)، رادومیر جالوویچ و محمد غلامی.
سرمربی: زلاتکو کرانچار
 
 
 
 



تاریخ : جمعه 92/6/22 | 11:53 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر
2013/9/10 15:14:00

در فینال هم مانند بازیهای قبلی، این تیم با گلزنی مهدی مهدوی کیا و کریم باقری با نتیجه 2-1 پیروز و قهرمان مسابقات شد.

سایت گل- امیر حسام موسویان مدیر و کاپیتان تیم فوتبال نیویورک ساکر کلاب برای مسابقات جام دوستی که در شهر سن دیگو امریکا برگزار شد از کریم باقری،مهدی مهدوی کیا و دکتر فرید زرینه پزشک سابق پرسپولیس برای قبول مسئولیت پزشکی این تیم دعوت کرد.در این مسابقات چهره های سرشناس دیگری بعنوان بازیکن و مربی مانند اسماعیل حاج رحیمی پور، آرش نوآموزو ....شرکت داشتند. در فینال هم مانند بازیهای قبلی، این تیم  با گلزنی مهدی مهدوی کیا و کریم باقری با نتیجه 2-1 پیروز و قهرمان مسابقات شد.

نظرات شما



تاریخ : سه شنبه 92/6/19 | 9:0 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر

ارتش سرخ دات کام :

کادر پزشکی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد: تا این لحظه هیچ مشکلی مبنی بر اینکه سید جلال حسینی نتواند در بازی ها پرسپولیس را همراهی کند مشاهده نشده است.

کادر پزشکی پرسپولیس در پی نگرانی هایی که در ارتباط با احتمال عدم حضور حسینی در بازی با گسترش فولاد تبریز مطرح شده است به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردیم، سید جلال حسینی در تست ها مشکلی نداشت. دیروز در نوبت صبح کار با وزنه را انجام داد و در تمرین بعدازظهر هم حاضر بود. قرار است در تمرین امروز هم شرکت داشته باشد. ما در بعضی موارد معاینات دقیق تری را روی بازیکنان انجام می دهیم تا همه چیز تحت کنترل باشد وگرنه با توجه به اینکه خود حسینی بازیکن مقاومی است و همیشه برای تمرین اصرار دارد تا این لحظه مساله ای که بخواهد مانع بازی کردن او شود، بوجود نیامده است.

کادر پزشکی تصریح کرد: تمرین و بازی حرفه ای همیشه برای بازیکنان آبستن آسیب دیدگی های مختلف است اما بسیاری از این موارد با اقدامات موثر و به موقع پزشکی و فیزیوتراپی به سرعت مرتفع می شود و در حال حاضر حمیدرضا علی عسگری و مهرداد پولادی مصدومان جدی ما هستند که البته در مسیر خوبی رو به بهبود پیش می روند.ارتش سرخ دات کام :
از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اسامی نمایندگان انضباطی در هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال اعلام شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسامی ناظران انضباطی این کمیته برای دیدارهای هفته نهم مسابقات لیگ حرفه ای فوتبال (جام خلیج فارس) را به شرح زیر اعلام کرد:

عباس روغنی؛ ناظر انضباطی دیدار پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز

علی محمدی؛ ناظر انضباطی دیدار سایپا - نفت تهران

جهانی؛ ناظر انضباطی دیدار داماش گیلان - صبای قم

ششکلانی؛ ناظر انضباطی دیدار تراکتورسازی تبریز - ملوان بندر انزلی.ارتش سرخ دات کام :
هافبک نفوذی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی دربی تمام شد و باید حوادث آن را فراموش کنیم و روی بازی های بعدی متمرکز شویم.

پیام صادقیان در گفتگویی افزود: همانطور که قبل از بازی گفته بودم، هیچ مشکلی برای حضور در چنین دیداری نداشتم و توانستم خودم را خیلی زود با شرایط وفق بدهم.

وی ادامه داد: وقتی دیدم که از یک راه خاص نتوانستم به هدف خودم برسم، به سرعت شیوه ام را عوض کردم و توانستم از دفاع استقلال بگذرم. دلیل خطاهایی که روی من انجام شد نیز همین بود اما حالا همه چیز تمام شده است.

فنی ترین بازیکن دربی 77 درباره چند خطای سنگین روی خود خاطرنشان کرد: قاعده فوتبال همین است. دربی هم که حساسیت های خاص خودش را دارد. مسائل داوری را به کارشناسان واگذار می کنم و با هیچیک از بچه ها هم مشکل ندارم. منتظر دربی برگشت هستم و ان شاء ا... آن بازی را می بریم، فعلا باید روی رسیدن به صدر جدول کار کنیم.

صادقیان در پایان پیرامون حساسیتی که بر سر خطای او روی جواد نکونام پیش آمد تصریح کرد: گفتم که فوتبال همین است. جواد نکونام هم کاپیتان تیم ملی است و خیلی بهتر از سایرین شرایط را درک می کند. اتفاقا بعد از آن صحنه در جریان بازی با هم صحبت داشتیم و اصلا مشکلی نبود که بخواهد روی آن حساسیت باشد.

لاوره: در تیم‌های بزرگی بودم،می‌توانم به استقلال کمک کنم/استقلال با 60 درصد پتانسیل‌اش بوریرام را می‌برد

519 کلیک توسط HOUMAN در Sep 10 2013, 12:11 pm 
www.khabaronline.ir
ارسال به دیگر شبکه ها:

گوران لاوره روز گذشته مبلغ 40 هزار دلار از باشگاه استقلال دریافت کرد و سرانجام در تمرینات این تیم حضور یافت. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این در حالی است که لاوره به دلیل بدقولی مسوولان باشگاه استقلال روزهای سختی را پشت سر گذاشت. حالا او می‌تواند با آرامش بیشتری کارش را در استقلال دنبال کند، لاوره تاکید می‌کند که هواداران استقلال 2 روز زمان بدهند تا بتواند بازی‌های خوبی را برای این تیم انجام بدهد. 
او در مورد انتظار برای حل مشکلات مالی اش به خبرگزاری خبرآنلاین می گوید:«من خیلی انتظار کشیدم و انتظار داشتم این مشکلات زودتر حل شود. در قرارداد من ذکر شده بود که درصدی از مبلغ پیش قراردادم را دریافت کنم و سر تمرینات حاضر شوم. من حسن نیت نشان دادم و با اینکه پولم را نداده بودند با استقلال تمرین کردم ولی گذشت زمان چیزی را تغییر نداد. من نه جایی برای زندگی داشتم و نه راننده‌ای داشتم و حتی در یک مسابقه هم مقابل فجر بازی کردم. واقعا از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشتم و کنار آمدن با این وضعیت آن هم در یک کشور غریب بسیار سخت بود.» 
او در پاسخ به این سوال که آیا مقابل ذوب آهن بازی می کنی تاکید می کند:«در این مدت تمریناتم را به صورت انفرادی انجام می‌دادم و حالا نیاز بیشتری دارم تا در کنار تیم تمرین کنم. تمرین انفرادی با تمرین گروهی فرق دارد و از هواداران استقلال می‌خواهم که به من زمان بدهند تا خودم را نشان بدهم. من در باشگاه بزرگی بازی کردم و اگر صددرصد آماده باشم مطمئنا کمک زیادی به استقلال خواهم کرد.» 
لاوره در پاسخ به این سوال که بازی با بوریرام تایلند را چطور ارزیابی می‌کنی می گوید:«تیم تایلندی خوب است ولی استقلال تیم بهتری است. من معتقدم تیم ما با 60درصد پتانسیل‌اش می‌تواند در آنجا نتیجه بگیرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد استقلال حتی می‌تواند در تایلند به پیروزی برسد.»صحبت‌های محسن هاشمی با رئیس مجلس پس از عدم موفقیت در شورای شهر/ عکس

         

میلاد میداوودی در گفت‌وگو با برنا: می‌توانیم آسیایی شویم!/ مظلومی در دربی‌ها شهامت داشت

505 کلیک توسط HOUMAN در Sep 10 2013, 12:03 pm 
www.bornanews.ir
ارسال به دیگر شبکه ها:

میلاد میداوودی در بازی با گسترش فولاد سومین گلش را در لیگ برتر به ثمر رساند و این مهاجم امیدوار است تا تعداد گل های خود را افزایش بدهد. 

میداوودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا می گوید، استقلال صنعتی توانایی قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد! 

*سومین تساوی استقلال صنعتی در بازی با گسترش فولاد بدست آمد. این رقابت را چطور دیدی؟ 
ویژگی مشترک استقلال و گسترش در این دیدار این بود که هر دو تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر راه پیدا کردند و به همین دلیل انگیزه چنین تیم هایی برای رسیدن به موفقیت بیشتر است. دو تیم بازی خوبی را انجام دادند و چندین موقعیت گلزنی هم خلق شد اما در نهایت بازی به تساوی یک-یک انجامید. اگر کمی بخت و اقبال بیشتری داشتیم هر سه امتیاز را می گرفتیم اما در مجموع نتیجه تساوی عادلانه بود و از کسب یک امتیاز راضی هستیم. 

*گسترش فولاد چطور؟ 
گسترش تیم خوب و جوانی است که بازیکنان جوان و جویای نامی را در اختیار دارد و با حضور مربی با انگیزه ای مثل رسول خطیبی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. 

*چه شد که در لحظات پایانی گل خوردید؟! 
طبیعتا تیمی که عقب باشد، تلاش بیشتری انجام می دهد و با نیرویی مضاعف بازی را دنبال می کند. همین اتفاق هم افتاد و روی اشتباهی که خودمان مرتکب شدیم، نتیجه تغییر کرد اما یک امتیاز هم نتیجه بدی نیست. 

*سومین گلت را هم به ثمررساندی؟ 
خیلی خوشحالم که توانستم برای استقلال گلزنی کنم و با تلاش و همت سایر نفرات موفق شدم دروازه گسترش را باز کنم. 

*فکر می‌کنی به همین روند ادامه بدهی؟ 
تمام هدفم این است تا تعداد گل های خود را افزایش بدهم و در کورس عنوان آقای گلی قرار بگیرم و با سایر مهاجمان لیگ برتر رقابت کنم. البته در چند بازی ابتدایی به دلیل این که نسبت به سایر بازیکنان دیرتر به تمرینات اضافه شده بودم، فرصت زیادی به من نرسید اما تلاشم را بیشتر می کنم تا از فرصت هایی که در اختیارم قرار می گیرد به نحو مطلوبی بهره ببرم. 

*استقلال صنعتی در دیدار با هم نام خود نشان داد فوتبال خوب و روانی را به نمایش می‌گذارد. در این باره چه نظری داری؟ 
از ابتدای مسابقات هم به همین شکل بازی می کردیم اما چون دیدار با استقلال پخش مستقیم شد، بیشتر به چشم آمد و می توان گفت این دیدار اوج کارمان تا این لحظه از مسابقات بوده است. حتی در بازی با نفت که چهار بر دو باختیم، بازی خوبی را انجام دادیم اما از حیث کسب نتیجه دست مان خالی ماند. هنوز بازی های زیادی باقی مانده است و باید به روند خوب خود در هفته های اخیر ادامه بدهیم. 

*کار با عبدالله ویسی را چگونه می‌بیینی؟ 
ویسی مربی جوان و با انگیزه ای است که توانایی هایش را در صبای قم نشان داده بود. هرچند ویسی در پیکان ناموفق بود و آن هم به خاطر مشکلاتی که برایش وجود داشت اما این مربی جاه طلب است و رویاهای بزرگی را در سر دارد و در استقلال به دنبال موفقیت های بیشتر است. 

*اما این انتقاد به ویسی و مجموعه استقلال وارد آمده مبنی بر این که میانگین سنی تیم بالاست. این موضوع را قبول داری؟ 
از ابتدای لیگ این صحبت ها مطرح شده اما با دلیل و مدرک می توانم بگویم که موضع گیری های صورت گرفته درست نیست. من، کعبی، مبعلی و کلاه کج از آنجایی که از سن پایین به سطح اول فوتبال آمدیم و با سابقه شده ایم، همه فکر می کنند مسن هستیم. این در شرایطی است که 27 و 28 سال سن داریم و به غیر از سهراب بختیاری زاده و فابیو کاروالیو که بالای 30 هستند، بقیه سن کمتری داریم. الان در اوج فوتبال مان هستیم و هیچ کدام از این حرف ها را قبول ندارم. 

*دیدار با سپاهان را چطور می‌بینی؟ 
سپاهان تیم قابل احترامی است و در چند هفته اخیر هم دچار مشکلاتی شده اما این دلیل نمی شود که توانایی های این تیم را دست کم بگیریم و با استفاده از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران به دنبال سه امتیاز هستیم. در بازی با تیم های بزرگ بهتر ظاهر می شویم و امیدوارم مقابل سپاهان هم بهترین نتیجه را بدست آوریم. 

*به نظر می‌رسد مثل سابق ضربه استگاهی نمی‌زنی؟! 
خیلی دوست دارم از روی ضربات کاشته گل هم بزنم اما ایمان مبعلی که کاشته زن ماهرتری است در اولویت قرار داد و اگر فرصتی فراهم شود سعی می کنم بهره ببرم. 

*تو به عنوان یک استقلالی سابق، دربی سرخابی‌ها را چطور دیدی؟ 
در کل بازی ضعیفی بود و هیچ نکته و هیجان خاصی نداشت که طرفداران از تماشای آن لذت ببرند. هرچند به نظرم استقلال یک دو موقعیت بهتر نظیر فرصت هایی که مجیدی و ساموئل داشتند، را می توانست تبدیل به گل کند که نشد. با این حال دربی جالبی نبود و دو تیم به تساوی رضایت دادند. 

*استقلال در زمان مربیگری پرویز مظلومی به چهار پیروزی پیاپی دست پیدا کرد اما سه دربی آخر با تساوی‌های بدون گل به اتمام رسید. دلیل این تفاوت‌ها را در چه عاملی می‌دانی؟ 
هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و قابل احترام است اما دربی جایی است که برای نتیجه گرفتن باید ریسک کرد و شهامت به خرج داد. شهامت مظلومی در دربی ها بیشتر بود و به همین خاطر بازی های استقلال و پرسپولیس پرگل از آب درمی آمد. ضمن این که شرایط دو تیم در جدول و نزدیکی آنها به صدر جدول سبب شد تا مربیان احتیاط بیشتری را در دستور کار خود قرار بدهند تا بازی را واگذار نکنند. 

*چه جایگاهی را برای استقلال صنعتی متصور هستی؟ 
مربیان و مجموعه باشگاه تیمی بستند که بتواند سهمیه آسیا بگیرد و این پتانسیل را داریم که جزو چهار تیم برتر لیگ باشیم. با این حال اگر مجموعه فعلی حفظ و مقداری هم تقویت شود ‌برای سال آینده حرف های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت. 

*میداوودی می‌تواند در سال جام‌جهانی پیراهن تیم‌ملی را بپوشد؟ 
صددرصد. آرزویم پوشیدن پیراهن تیم ملی است و برای رسیدن به خواسته ام باید زحمت بیشتری بکشم و تلاشم را چندین برابر کنم.
 

شب گذشته در برنامه 90 جذاب ترین لحظات را عادل فردوسی پور و سعید شیرینی آفریدند که هر کدام به دنبال قانع کردن هم بودند !

سایت گل-سعید شیرینی پس از پخش آن تصویر جنجالی روی نیمکت پرسپولیس که در حال چرت زدن بود، برای دفاع از خود روی خط برنامه‌ی 90 آمد و از همان ابتدا شمشیر خود را از رو برای عادل بست تا مبادا به قول خود او از سوی فردوسی‌پور زیرک با خنده و شوخی متهم شود.

شیرینی به محض آمدن روی خط برنامه‌ی 90 درحالی‌که با خنده‌های معروف فردوسی‌پور روبرو شد که می‌پرسید ماجرای آن‌ صحنه‌ی شکار شده چه بوده است، گفت : "آقای فردوسی‌پور من می‌توانم در همین ابتدا یک چیزی بگویم ؟ اگر قرار است که با شوخی و خنده من را محکوم کنید بعد از این همه حمله‌ی شما من هم به خیل تماشاگران شما بپیوندم."

در این لحظه چهره‌ی فردوسی‌پور کاملا دگرگون شد و درهم رفت و خیلی زود به سراغ یک مصاحبه‌ی جدی با سعید شیرینی رفت.

بالاخره شیرینی صحبت‌های خود را آغاز کرد اما با لحنی جنگ‌جویانه ! او در ابتدای سخنان خود گفت : "در طول گزارش بارها متک انداختید که بازی دربی سرد بود. در این 15 ساله که برنامه‌ی 90 پخش می‌شود چه بلائی سر مربیان آوردید ؟ در شرایطی‌که باید فرهنگ حمایت از مربی بازنده را باب کنید. اصلا از نظر من شما یکی از عوامل اصلی تساوی‌های متوالی دربی هستید."

در این شرایط بود که عادل فردوسی‌پور با لحنی جدی از سرپرست پرسپولیس خواهش کرد که به جای مغالطه به دفاع از خود بپردازد و در مورد صحنه‌ای که از او در رسانه‌ها پخش شده است، صحبت کنید.

با این حال شیرینی برموضع خود ماند و گفت : "وقتی امیر قلعه‌نوئی سرمربی تیم ملی بود، وقتی علی دائی سرمربی تیم ملی بود، شما چه بلائی سر آن‌ها آورید ؟"

در این‌جا بود که عادل آمپر چسباند و گفت : "خواهشا شما که یکی دوسال بیش‌تر نیست به این فوتبال آمده‌اید، حرف خود را بزنید و نمی‌خواهد سنگ دیگران را به سینه بزنید. من مخلص شما هستم اما حرف دیگران را نزنید."

شیرینی هم با خنده پذیرفت و گفت : "آقای فردوسی‌پور خمیازه‌ی هادی نوروزی و تصویر چشمان بسته‌ی من چه کمکی به فوتبال ما می‌کند ؟ تفکر غیر حرفه‌ای شما باعث حاشیه می‌شود."

عادل هم در پاسخ گفت : "وقتی چشم‌‌های شما بسته است و تصاویر این‌گونه از شما پخش شده است ما چه بگوئیم ؟"

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس هم در این‌باره گفت : "شما 90 دقیقه نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس را زیر ذره‌بین قرار دادید و با تفکری غیر حرفه‌ای عمل کردید. خانم نیکی کریمی، یکی از هنرمندان حرفه‌ای سینما که سال گذشته برای تهیه‌ی مجموعه‌ی روزی روزگاری فوتبال در آستانه‌ی دربی قصد حضور در تمرینات را داشت، برای دوری از حاشیه براحتی پذیرفت. اما شما حرفه‌ای عمل نکردید. آیا این کار شما اخلاقی بود ؟ من اصلا خواب نبودم. اگر از کارهای غیرعادی شما در حین گزارش تصویری پخش شود، اخلاقی است ؟ بعد از 15 سال تهیه‌ی برنامه این‌کار شما اصلا حرفه‌ای نبوده است. اگر شما رسانه‌ای شخصی در اختیار داشتید حرفی نبود اما پخش این تصاویر از رسانه‌ی ملی اصلا درست نبود."

فردوسی‌پور هم با قاطعیت اعلام کرد که پخش این تصاویر هیچ ایرادی ندارد و کاملا اخلاقی بوده است. او در واکنش به این اظهارات شیرینی گفت : "شما که از کارلوس کی‌روش بزرگ‌تر نیستید ؟ از کی‌روش چنین تصاویری پخش شد."

شیرینی که باخنده‌ی معنی‌داری پذیرفت که از کی‌روش بزرگ‌تر نیست گفت : "من از بچه‌ی سه ساله توقع سلام شاید نداشته باشم اما از برنامه‌ی 15 ساله‌ی شما این توقع کار حرفه‌ای را نداشتم. اصلا هم در این صحنه خواب نبودم. ذکر می‌گفتم و دعا می‌خواندم. من نه یک‌بار، دو یا سه بار چشمم را بستم."

مجری برنامه‌ی 90 هم در راستای اخلاقی نشان دادن تصاویر شکار شده گفت : "شما به هرترتیب اگر خسته بودید، اگر فشار بسیار روی شما بوده است، به هر ترتیب باید بپذیرید که روی نیمکت بزرگ پرسپولیس نشسته‌اید و جانشین بزرگانی همچون خردبین شده‌اید. وظیفه‌ی رسانه‌ها هم همین است."

عادل در ادامه به تب و تاب این دیدار اشاره کرد و گفت : "با تب و تاب این دیدار چطور شما خواب‌تان برد ؟"

شیرینی هم برای اثبات حقانیت خود در اجرای مسئولیت خود روی نیمکت پرسپولیس گفت : "من قبل از هرچیزی اعلام کنم که خادم مجموعه‌ی پرسپولیس، هواداران و پیشکسوتان این باشگاه هستم و در مورد عملکرد من هم باید از رویانیان، دائی و مربیان قبلی جویا شوید. در این بازی پسرهای من پشت در ورزشگاه بودند و گریه می‌کردند و من حاضر نشدم تیمم را رها کنم و شخصی دیگر بچه‌ها را به ورزشگاه آورد. من یک لحظه هم نخوابیدم فقط چشمم را بستم. اصلا وقتی آدم می‌خوابد حرکاتش غیرارادی می‌شود."

فردوسی‌پور در ادامه گفت "آقای شیرینی به خدا ما هم دعا می‌خوانیم و دعا فقط برای شما نیست. بپذیرید که خواب بودید. حرکات شما در این تصاویر نشان می‌دهد که خواب بودید."

 

رییس‌جمهور صبح امروز در همایش ائمه جمعه اعلام کرد که شاید در هفته‌های آینده اولین مذاکرات در ارتباط با موضوع هسته‌یی در نیویورک صورت گیرد.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در بیست و دومین همایش ائمه جمعه با اشاره به واگذاری مسئولیت بحث مذاکرات هسته‌یی به وزارت خارجه گفت: شاید در هفته‌های آینده اولین مذاکره در مورد پرونده هسته‌یی در نیویورک صورت بگیرد و بعد مذاکرات با گروه 1+5 در جایی که مشخص می‌شود، ادامه پیدا می‌کند.

روحانی که در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور سخن می‌گفت، بخشی دیگر از سخنان خود را به مسائل سیاست خارجی و فضای منطقه‌ اختصاص داد و گفت:‌ فضای منطقه و خاورمیانه با مشکلاتی روبروست البته با مشکلاتی از قبل روبرو بوده و امروز مشکلات بیشتر است.

وی به مساله سوریه اشاره و تصریح کرد: مساله سوریه به دلیل این‌که این کشور در خط مقدم مقاومت قرار داشته و دارد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و دولت تمام توان خود را در دو هفته اخیر به کار گرفته که جنگی رخ ندهد و اگر خدای ناکرده این جنگ رخ داد، خسارت آن کمترین باشد و دشمن سریعتر از ادامه جنگ پشیمان شود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما در طول این مدت در ارتباط با سوریه این خط و مشی را دنبال کردیم، گفت: من خودم در زمینه سوریه با برخی از سران کشورها صحبت کردم، برای برخی از مراکز قدرت پیام فرستاده شده و وزارت خارجه و شخص وزیر نیز در این زمینه فعال بوده و صحبت‌هایی را با کشورهای مختلف انجام دادند.

روحانی با اشاره به مشکلات موجود در سوریه در زمینه تامین مواد غذایی از جمله در زمینه آرد، گفت: ‌علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد برای کمک‌های نوع دوستانه در مورد مواد غذایی از جمله آرد به بخش‌های مختلف دستوراتی را دادم و وقتی می‌بینیم یک کشور اسلامی مثلا در مورد نان دچار مشکل است، نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که تمام تلاش ما این است که جنگی رخ ندهد و این امید در روزهای اخیر با شیوه‌هایی که کشورهای مختلف دنبال کرده‌اند، مقداری تقویت شده است، تاکید کرد: امیدواریم که جنگی رخ ندهد و اگر چنین جنگی رخ بدهد جنگ‌طلبان باید هزینه بالایی را به خاطر این موضوع بپردازند.

رییس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: افکار عمومی جهان با جنگ مخالف است (شعار مرگ بر آمریکای جمعیت).

وی افزود: افکار عمومی دنیای غرب نیز با جنگ مخالف است و شما دیدید که نزدیک‌ترین متحد آمریکا یعنی انگلیس نیز نتوانست از پارلمان خود برای جنگ رای بگیرد و پارلمان نیز علیه جنگ رای داد، نه این‌که آنها دلشان برای سوریه و مردم سوریه سوخته باشد، بلکه آنها دیدند که در جنگ‌های قبلی چه بلایی سرشان آمده است و می‌دانند آثار جنگ چه خواهد بود.

روحانی با اظهار امیدواری مبنی بر این‌که جلوی جنگ گرفته شود و تمام تلاش دولت نیز در این راستا است، گفت: اگر جنگی وارد شود بیشترین ضرر آن متوجه جنگ‌طلبان، تحمیل‌کنندگان جنگ و دوستان آنها در منطقه خواهد بود و در واقع بیشترین ضرر را آنها متحمل می‌شوند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "دولت در زمینه سیاست خارجی در منطقه فعال است"، به موضوع هسته‌یی اشاره کرد و گفت: در این مورد نیز دولت از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید و تمام تلاش خود را در راستای دفاع از حقوق ملت با استدلال، حکمت و توام با عزت به پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه "بنا بر مصالحی، مذاکرات هسته‌یی به وزارت امور خارجه واگذار شده است"، افزود: امیدواریم در این مذاکرات نیز قدم‌های موفقی برداریم و شاید در هفته‌های آینده اولین مذاکرات در این ارتباط در نیویورک صورت بگیرد و مذاکرات بعدی در جایی که برای مذاکره با 1+5 مشخص می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: ما باید از مشکلات عبور کنیم و این مشکلات یک‌روزه حل نمی‌شود. باید صبر و تحمل داشته باشیم.

روحانی همچنین گفت: دشمن باید بفهمد که زبان دولت زبان تدبیر است و زبان مردم زبان ادب توأم با زبان مقاومت و استواری است و اگر زبان آنها نیز زبان تکریم نباشد کاری پیش نمی‌رود. غرب باید بداند که با تحریم و فشار نسبت به ملت ایران حداقل موفقیت را نیز به دست نمی‌آورد.

وی اضافه کرد: اگر زبان غرب زبان منطق، استدلال و منافع مشترک باشد، از موضع برابر باشد، دولت نیز آماده است که با زبان حکمت، تدبیر و منطق با آنها صحبت کند. دولت از تمام توان خود برای حل مشکلات استفاده می‌کند و ان‌شاءالله نتیجه حاصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود در جمع ائمه جمعه با ابراز خرسندی از این‌که در هفته‌های اولیه شروع به کار دولت تدبیر این فرصت ایجاد شده که در جمع ائمه جمعه حضور پیدا کند، گفت: ائمه جمعه رسالت سنگین فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور بر عهده دارند و بدون تردید کار و رسالتی که ائمه جمعه در شرایط امروز جهانی و شرایط امروز کشور بر عهده دارند، بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر از گذشته است.

روحانی گفت: اگر بگوییم که رسالت اصلی امامان جمعه تبیین، تشریح و تبلیغ فرهنگ دین مبین اسلام است، قطعا این امر در دنیای امروز سخت‌تر و مشکل‌تر شده است و باید با هنرمندی خاص، اعتقادات، اصول و موازین احکام اسلام را برای مردم تبیین کرد.

وی افزود: دنیای امروز دنیای اطلاعات است، دنیایی است که نسل جوان ما از تحولاتی که در سراسر جهان رخ می‌دهد بی‌خبر نخواهد بود،‌از افکار مختلفی که در جهان مطرح است بی‌خبر نیست و جامعه امروز ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به وجود چهار میلیون و نیم دانشجو در کشور، گفت: در حال حاضر چهار میلیون و نیم دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی حضور دارند و این نشان می‌دهد که شرایط اطلاعاتی نسل جوان ما با گذشته متفاوت است و بدون تردید نیازها نیز متفاوت خواهد بود. بسیاری از سوالات، اشکالات، ایرادها و نقدها گاهی ممکن است که ظاهر آن ظاهر زیبایی نباشد و حتی گاهی استماع آن برای ما کمی سخت باشد، اما جوانی که دارای سوال و اشکال است نه در حوزه‌ علمیه رشد و نمو کرده و نه گوش و چشمش بر روی سوال‌ها، نقدها و مسائل مختلفی که در جهان مطرح است بسته است، بنابراین باید این سوالات و اشکالات را با حسن نیت مطرح کنیم و با آن برخورد کنیم و اگر مسائل اجتماعی و فرهنگی تبدیل به مسائل سیاسی شوند کار سخت و مشکل می‌شود.

روحانی با بیان این‌که رسالت ائمه جمعه یک رسالت فرهنگی، علمی، تبیینی و اقناعی است، تصریح کرد: البته امروز کار سخت‌تر شده است. دشمنان فراوانی داریم که تلاش می‌کنند، اذهان را تصرف و تسخیر کنند، تلاش می‌کنند که القائاتی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: امامان جمعه مستقل هستند، امام جمعه دولتی به معنای خاص کلمه نداریم، البته به مفهوم عام همه وابسته به نظام هستند.

رییس‌جمهور ادامه داد: از افتخارات شیعه در طول تاریخ این بوده که امامان جمعه آن مستقل بودند و وابسته به حاکمیت، حکومت و دولت نبودند بخصوص زمان‌هایی که حکومت‌ را جابرانه و غاصبانه می‌دانستند.

روحانی گفت: اکنون نیز ائمه جمعه دولتی نیستند و ما نه امام جمعه دولتی می‌خواهیم و نه دین دولتی می‌خواهیم و ما دولت دینی می‌خواهیم. امام جمعه باید مستقل و البته حامی نظام باشد.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت نقد و انتقاد، گفت: ما منتی نداریم، نقد را می‌پذیریم و در واقع موظف هستیم که نقد و نصیحت را بپذیریم.

روحانی تاکید کرد: همه ما بالاترین افتخارمان این است که خادم مردم باشیم و اگر توانستیم ان‌شاءالله خادم اسلام باشیم . هیچ حرف و داعیه دیگری نیز نداریم و اگر کسی در دولت هدف دیگری را دنبال کند باید آن را نصیحت و هدایت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موعظه حسنه، گفت: قرآن وقتی در مورد موعظه صحبت می‌کند به موعظه اکتفا نکرده و موعظه حسنه را مطرح می‌کند.

رییس‌جمهور افزود: امام جمعه‌ای که از تربیون نماز جمعه کسی یا قوه و یا دولت را به معنای اخص کلمه نصیحت می‌کند، حتما هدف آن موعظه حسنه است، اما خیلی باید دقت کنیم چرا که فاصله بین موعظه و موضع‌گیری گاهی خیلی به هم نزدیک می‌شود. گاهی به جای موعظه، موضع‌گیری می‌شود. البته اگر موضع‌گیری بر مبنای خیرخواهی باشد باز هم بر روی چشم است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: باید از یک نظر ایام انتخابات را فراموش کنیم و از یک نظر دیگر در ذهن‌مان باشد. باید از این نظر یادمان برود که ما طرفدار کدام کاندیدا بودیم؛ چرا که در آن دوران رقابت‌هایی بوده، ولی اکنون این رقابت‌ها تمام شده است. دوران رقابت‌های انتخاباتی دوران خاص خودش را داشته باید از بابت رفاقت فراموش کنیم، دورانی بود که رقابت وجود داشت، اما این رقابت حسن و احسن بود و این رقابت‌ها در تلویزیون، رادیو و شهرستان‌ها بحمدالله توام با اخلاق بود و ستادها نیز عمدتا این موضوع را رعایت می‌کردند و این در واقع یکی از ویژگی‌های برجسته انتخابات اخیر بود.




تاریخ : سه شنبه 92/6/19 | 12:26 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر
دوشنبه, 18 شهریور 1392 ساعت 15:36

پرسپولیسیها : مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادعای دوستی امیر قلعه نویی با کارگردان تلویزیونی فوتبال برتر را رد کرد.

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادعای مطرح شده درباره ارتباط دوستانه امیر قلعه نوعی با کارگردانان برنامه فوتبال برتر که باعث شده خطاهای استقلالی ها روی بازیکنان پرسپولیس نمایش داده نشود اظهارداشت: اصلا این ادعا را تایید نمی کنم. نمی دانم چه کسی این حرف را زده اما چنین صحبت هایی موضع رسمی باشگاه پرسپولیس نیست.


وی ادامه داد: شخص من و باشگاه پرسپولیس احترام خاصی برای امیر قلعه نوعی قایل هستیم. اینکه تلویزیون صحنه خطاهای بازیکنان استقلال را نشان نمی داد یک بحث است و دوستی قلعه نوعی با کارگردانهای تلویزیونی یک بحث دیگر است. ممکن است صحنه ای از دست کارگردانهای تلویزیون در رفته باشد اما این ربطی به دوستی آنها با فرد خاصی ندارد.

 

 

 

گفتنی است پس از مسابقه دربی این مساله مطرح شد که به دلیل دوستی کارگردان شبکه سوم با استقلالی ها این کارگردان از پخش صحنه های بازی به ضرر استقلال از جمله خطای نکونام روی خلعتبری چشم پوشی کرده است که پس از تماس مسئولان پرسپولیس اشتباه خود را اصلاح کرده است.

افزودن نظر

دوشنبه, 18 شهریور 1392 ساعت 15:28

پرسپولیسیها : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت این تیم بازیکنان جوان و خوبی دارد که در نیمه دوم شهرآورد تهران می توانستند پیروز میدان باشند.

 

جواد منافی روز دوشنبه گفت: بعد از دربی خوشبختانه همه چیز آرام شد و دایی بعد از دیدار با استقلال در همان رختکن از بازیکنان خواست از این پس به بازی گسترش فولاد فکر کنند.

 

وی ادامه داد: این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که سه امتیاز را نگیریم فاصله ما با تیم های صدرنشین بیشتر می شود.

 

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کیفیت پایین شهرآورد گفت: اصلا بازی خوبی نبود و به این مساله همه اشاره کردند. متاسفانه این بازی بسیار حساس است و باعث شد تا استرس بر بازیکنان غلبه کند.

 

وی تصریح کرد: ما می دانستیم که می توانیم این بازی را ببریم و این مساله را به بازیکنان خود گفته بودیم. از بازیکنان خواسته بودیم آرامش خود را حفظ کنند اما واقعا نشد زیرا شرایط دربی کاملا متفاوت است.

 

منافی در خصوص عملکرد پرسپولیس در شهرآورد گفت: بچه های ما در نیمه دوم بسیار خوب کار کردند و مطمئن باشید اگر امید عالیشاه را داشتیم نتیجه خیلی فرق می کرد.
مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: با داشتن چنین بازیکنان جوانی در خط حمله، ما در سال های آینده دیگر نیازی به بازیکن نداریم و هر خط دفاعی را اذیت خواهیم کرد.

 

وی در خصوص ضعف میثم حسینی در کار های هجومی اظهار داشت: او در کار های دفاعی بسیار خوب کار می کند و یکی از خرید های خوب ما بود. در بازی های نخست لیگ در کار های حمله هم بهتر بود اما در بازی های اخیر یک مقدار خوب کار نکرده است. با اوصحبت کرده ام و می خواهیم در تمرینات مشکل او را خیلی سریع برطرف کنیم.

 

منافی در خصوص چیدمان مربیان برروی نیمکت گفت: این مساله با قرعه کشی صورت می گیرد و هر مربی که بیرون می نشیند بازی بعد روی نیمکت خواهد بود.

 

وی در خصوص کریم باقری اظهار داشت: او مسافرت است و به زودی به تمرینات باز می گردد. این مسایل که در روز های اخیر مبنی بر قهر او مطرح می کنند اصلا صحت ندارد.


وی تاکید کرد: کریم باقری از دوستان خوب ما است و تمام مسایل مطرح شده کذب محض است. کریم در کادرفنی است و از شهریور ماه در کلاس های مربیگری شرکت می کند و نمی خواهد سرپرست تیم باشد.


منافی در ادامه گفت: کریم باقری برای نشستن برروی نیمکت تیم باید مدرک مربیگری بگیرد که این اتفاق نیز به زودی خواهد افتاد.
وی در خصوص خوابیدن شیرینی در شهرآورد اظهار داشت: صحبتی که با او داشتم می گفت در حال دعا کردن بوده و اصلا با عقل هم جور در نمی آید که او بخواهد بخوابد.


مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص انتقاد های مطرح شده از سوی برخی هواداران در خصوص دستیاران علی دایی گفت: پرسپولیس متعلق به همه است و متاسفانه بعضی انتقاد ها جهت دار بود.


وی ادامه داد: تاکنون این تعداد پرسپولیسی در کادرفنی تیم نبوده و باید حق بدهید سرمربی تیم با هرکسی که دلش می خواهد کار کند. بعضی انتقاد ها سازنده است و ما آن را به خوبی می پذیریم اما بعضی انتقاد ها که برای خراب کردن روحیه تیم است اصلا زیبا نیست.


منافی در خصوص مبلغ دریافتی از قرارداد گفت: مقداری از قرارداد خود را گرفته ایم و باشگاه در این زمینه خوب کار کرده است. مسایل خاصی در تیم ما وجود ندارد و رویانیان هم اعلام کرده خیلی زود مابقی مبلغ قرارداد ها پرداخت می شود.

افزودن نظر

دوشنبه, 18 شهریور 1392 ساعت 15:25

پرسپولیسیها:رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه اروپا و همچنین مسابقات لیگ برتر ایران به صورت مستقیم پخش می‌شود.

 

رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل سه‌شنبه در اکثر نقاط جهان پیگیری می‌شود که شبکه‌های سوم و ورزش به صورت مستقیم برخی از این دیدارها را پخش می‌کنند. رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران هم از این شبکه‌ها پخش خواهد شد.

 

 

برنامه پخش رقابتها به شرح زیر است:

سه‌شنبه 19 شهریور
* انگلیس - اوکراین
زنده از شبکه ورزش، ساعت: 23:15

* ایتالیا - چک
زنده از شبکه سه، ساعت: 23:30

چهارشنبه 20 شهریور
* دوستانه: برزیل - پرتغال
زنده از شبکه سه، ساعت: 05:00

* دوستانه: پاراگوئه - آرژانتین
زنده از شبکه سه، ساعت: 07:00

پنجشنبه 21 شهریور
* تراکتورسازی - ملوان بندرانزلی
زنده از شبکه ورزش، ساعت: 18:00

* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال
زنده از شبکه سه، ساعت: 18:40

جمعه 22 شهریور
* پرسپولیس - گسترش فولاد
زنده از شبکه سه، ساعت: 18:40

* استقلال خوزستان - سپاهان
زنده از شبکه ورزش، ساعت: 18:45

افزودن نظر

دوشنبه, 18 شهریور 1392 ساعت 15:18

پرسپولیسیها : خبرنگار تلویزیون SRS سوئیس گفت: بازیکنان در دربی بیش از حد انگیزه داشتند.

 

ماتیاس ارن که چند روزی است در ایران به سر می برد درباره دربی گفت: این بازی را از نزدیک دیدم. با اینکه تماشاچی زیادی به استادیوم آمده بود اما بازی کیفیت چندان زیادی نداشت که به نظرم طبیعی بود.

 

او ادامه داد: گوبا بازیکنان بیش از حد برای این بازی انگیزه داشتند چون مدام روی یکدیگر خطا می کردند. به نظر من بازیکنان دو تیم به خاطر فشار زیادی که تحمل می کردند نتوانستند بازی همیشگی شان را ارائه دهند. البته این طبیعت دربی است هر چند اگر یکی از دو تیم می توانستند در دقایق اول بازی گل بزنند، می توانستیم شاهد بازی زیبایی باشیم.

ارن درباره حضورش در تمرین پرسپولیس گفت: می خواستم با علی دایی مصاحبه کنم. سالها قبل و بعد از جام جهانی فرانسه، با او در امریکا صحبت کرده بودم. دایی آدم بسیار خوبی است که در دنیای فوتبال شهرت زیادی دارد. وقتی در اروپا درباره فوتبال ایران صحبت می کنی همه به اسم علی دایی اشاره می کنند.

ارن درباره اینکه آیا به تمرین استقلال هم می رود، گفت: قبلا یکبار به تمرین این تیم رفتم تا با نکونام صحبت کنم. امروز هم دوباره به آنجا می روم تا با تیموریان مصاحبه بگیرم.

خبرنگار سوئیسی درباره تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی روش مربی بزرگی است و توانست ایران را به جام جهانی برساند. کارنامه او مشخص است و فکر می کنم که کی روش در تیم ملی هم موفق بوده است.

او درباره موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: هر وقت قرعه کشی رقابتهای جام جهانی را دیدم، پاسخ سئوالتان را خواهم داد.

افزودن نظر




تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 3:44 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.