سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسعود کرباسیان عنوان کرد؛کاهش روزانه ارزش کالاهای گمرک
 
  

 

رئیس کل جدید گمرک ایران با اعلام اینکه هر روز توقف کالا در گمرک معادل کاهش یک درصدی ارزش کالاست، گفت: برنامه کاری برای گمرک تبیین خواهم کرد که قابلیت اجرا داشته باشد، ضمن اینکه گمرک نباید کالا در گمرک باقی بماند تا یکی سود ببرد و یکی دلالی کند.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، مسعود کرباسیان امروز در مراسم تودیع عباس معمارنژاد و معارفه خود به عنوان رئیس کل گمرک ایران گفت: خداوند را شاکرم که پس از این همه کار اجرایی هنوز آبرویی برایم باقی مانده که بتوانم به مردم و کشورم خدمت کنم.

رئیس کل جدید گمرک ایران با بیان اینکه من بیش از 90 درصد گمرکات کشور را دیده ام، گفت: به دنبال این هستم که برنامه ای تدوین کنم تا قابلیت اجرا داشته باشد.

وی به پیشینه موفق گمرک در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: گمرک زمانی به مدت 5 سال سازمان نمونه کشور بود و دو سال عضو کمیسیون خط مشی سازمان جهانی گمرک شناخته شد و در رده بندی آنکتاد از لحاظ الکترونیکی رتبه 5 را دارا بود.

کرباسیان، روان سازی را شرط اول کار در گمرک بیان کرد و ذکر کرد: هر توقف کالا در گمرک معادل کاهش یک درصدی ارزش کالاست .

وی با انتقاد از وضعیت فعلی گمرک گفت: کالاهای قانونی مردم برای مدت زمانی در گمرک باقی می ماند، این در حالی است که اختلاف نظرهایی بین بانکها برای تامین ارز آنها و تسهیلات دهی وجود دارد که گمرک مجبور به نگهداری کالاها می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تغییر روزانه تعرفه ها، تغییر لیست طبقه بندی ها و عدم تاسیس کالا در زمان مناسب از گمرک اظهار داشت: گمرک نباید وسیله حل مسائل سایر سازمانها شود و نباید کالا در گمرک باقی بماند تا یکی سود ببرد و یکی دلالی کند.

وی در پایان بر شفاف سازی امور گمرکی تاکید و تصریح کرد: ترانزیت اصل مهمی در کشور ماست بر این اساس ارائه تسهیلات و حل مشکلات تولید باید در دستور کار گمرک قرار گیرد.
عکس/ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در زندان قصر
 
  
عکس/ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در زندان قصر
   نظر شما در مورد سومین دوره حضور قالیباف در شهرداری تهران چیست؟/ «نامه» نظرات شما را منتشر می‌کند

"محمدباقر قالیباف" امروز برای سومین دوره پیاپی مدیریت شهری تهران را به عهده گرفت.


به گزارش نامه، اعضای شورای شهر تهران بار دیگر "محمدباقر قالیباف" را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. شورای شهر دوم و سوم نیز پیش از این "قالیباف" را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده بودند و  او به مدت 8 سال عهده‌دار مدیریت شهری تهران بود.

قالیباف در جلسه امروز شورای شهر با کسب 16 رای از 31 رای، توانست بر کرسی شهردار تهران تکیه بزند. 

نظر شما در مورد سومین دوره حضور قالیباف در شهرداری تهران چیست؟

نظرات خود در بخش نظرات همین خبر برای ما بنویسید. «نامه» نظرات شما را منتشر می‌کند.قهرمانی مقتدرانه کاراته ایران در لیگ جهانی
این مسابقات که از صبح روز شنبه با حضور نمایندگان 38 کشور به میزبانی شهر استانبول ترکیه آغاز شده بود، عصر (یکشنبه) با قهرمانی مقتدرانه تیم ایران به پایان رسید.



تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 92/6/17 | 10:32 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.