سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرادی: بدون مدرک حرف و به داوری لگد می‌زنند


عضو کمیته داوران فوتبال گفت: کسانی که مدعی فوتبال پاک هستند، شاید اکنون پشت قضیه داوری کارهایی که می‌خواهند را انجام دهند.


 

مسعود مرادی درباره انتقادات اخیر از داوری گفت: نباید شرایط این طور شود که داوران این قدر تحت فشار باشند. این تنش‌ها باعث دور شدن تمرکز از جامعه داوری می‌شود. نباید این‌گونه به داوران تاخت و تاز شود و جامعه داوری را زیر سوال ببریم.

به گزارش تسنیم ، وی ادامه داد: داوران قشر زحمت‌کشی هستند و نمی‌دانم این قضیه که از سوی کمیته اخلاق اعلام شده است، چیست. اینکه در کمیته اخلاق چه اتفاقاتی افتاده و چه حرف‌هایی رد و بدل شده را نمی‌دانم و در این باره نظری ندارم. در دنیا بزرگترین اشتباهات داوری رخ داده و با آن برخورد شده، اما هیچ کجا این قدر حاشیه ایجاد نشده است. نباید متن را فراموش کنیم. اکنون همه به جامعه داوری نگاه بدی دارند و فکر نمی‌کنم این به سود داوری کشور باشد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به محرومیت ایلدروم از سوی کمیته اخلاق، عنوان کرد: ایلدروم یکی از کمک داوران موجه، با شخصیت و محترم ماست که نامزد لیست بین‌المللی هم بود. اگر بحث محرومیت او فنی است که فکر می‌کنم فقط کمیته داوران می‌تواند با توجه به گزارش ناظر بازی در این باره تصمیم بگیرد. خیلی تعجب کردم که این‌گونه درباره ایلدروم رای دادند و فکر می‌کنم هیچ مرجعی به جز کمیته داوران نمی‌تواند درباره بحث فنی داور نظر بدهد.

مرادی افزود: در همه جای دنیا ناظر داوری نمره‌ای را به داور می‌دهد که مشخص می‌کند از نظر فنی چگونه بوده است. این نمره‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر مشکل فنی باشد درباره آن نظر می‌دهیم. اینکه کمک داور صحنه را دیده یا نه و درست قضاوت کرده یا نه به کمیته داوران مربوط است.

وی با بیان این که اطلاعی از قضیه محسن قهرمانی و اتهامات وارد شده به او ندارد و کمیته اخلاق اطلاعات ریزی به او نداده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم از کمیته داوران آقای اصفهانیان در جریان این مسائل هستند و خودشان هم در این باره صحبت می‌کنند. حرف من این است که درست نیست هر کسی که از راه می‌رسد، یک لگد به داوران بزند و عدم نتیجه‌گیری‌اش را به داوری ربط دهد.

مرادی اضافه کرد: اکنون همه از مسابقات چند سال پیش‌ هم مثال می‌آورند که در فلان بازی داور مقصر بود و قضاوت مشکوکی کرد. این حرف‌ها درست نیست و اگر ستون جامعه داوری این قدر متزلزل باشد و داوران را زیر سوال ببرند، آینده داوری کشور روشن نخواهد بود و من می‌خواهم فدراسیون از جامعه داوری حمایت کند.

عضو کمیته داوران با بیان اینکه داورها نیاز به آرامش دارند، اظهار داشت: در چنین شرایطی کاری کرده‌اند که داوران آرامش ندارند و وقتی هم می‌خواهند وارد زمین شوند، استرس‌شان زیاد است. با این فشارها درصد اشتباهات هم بالاتر می‌رود و اگر داور احیانا اشتباهی هم کند به او انگ می‌چسبانند. من صادقانه از رسانه‌ها می‌خواهم که از جامعه داوری حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر قضیه فساد در داوری اثبات هم بشود، ما به شدت از برخورد با آن استقبال می‌کنیم، اما اگر اثبات نشود چه کسی پاسخگوی بر هم زدن آرامش جامعه داوری است؟ قهرمانی هم حق دارد که از خودش دفاع کند و من هنوز صحبت‌های او را نشنیده‌ام اما اگر این موضوع صحت نداشته باشد چه؟ آیا فکر خانواده‌ها را کرده‌ایم؟ اعتبار و آبروی آدم‌ها را در نظر گرفته‌ایم؟ کاش تا چیزی ثابت نشده بود، این قدر حاشیه درست نمی‌شد و این مسائل را درون خانواده فوتبال حل می‌کردیم.

مرادی در ادامه به تسنیم گفت گفت: داوران با من در تماس هستند و می‌گویند استرس دارند. اکنون کوچکترین اشتباهی کنند، سنگین‌ترین اتهامات به آنها وارد می‌شود. جامعه داوری به این شکلی که می‌گویند نیست. اگر بخواهیم به فساد نگاه کنیم، شاید خیلی جاهای دیگر فسادهای بدتری باشد. آقایان یک مورد پیدا کرده‌اند و بدون مدرک اظهار نظر می‌کنند. این‌ها مشکلات خودشان را به داوری نسبت می‌دهند و همه جسد بی‌جان پیدا کرده‌اند و به آن یک ضربه می‌زنند. کسانی که مدعی فوتبال پاک هستند، شاید اکنون پشت این قضیه کارهایی که می‌خواهند را بکنند.

عضو کمیته داوران فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: اشتباه را می‌پذیریم اما اکنون همه داوران را زیر سوال برده ‌اند. از مردم عادی تا بازیکنان، مربیان، مدیران و ... که این به هیچ وجه خوب نیست.

وی با بیان اینکه به قدری در مورد این قضیه حاشیه درست کرده‌ایم که این بار از آن طرف بام می‌افتیم، عنوان کرد: داوران ما با کمترین توقع در لیگ داوری می‌کنند و واقعا انسان‌های شریفی هستند. اگر این بحث هم ثابت شد همه باید برخورد کنیم اما اگر ثابت نشد، چه کسی جواب می‌دهد؟ قهرمانی هم داور با تجربه‌ای است که به وضعیت او در کمیته اخلاق رسیدگی خواهد شد و من در جریان این پرونده نیستم، اما خواهشم این است به جامعه داوری ضربه نزنید.

مرادی گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا فشارها برداشته شود، چون ضربه زدن به جامعه داوری و وارد کردن استرس به داوران، دودش به چشم فوتبال می‌رود و همه به داوری بدبین می‌شوند. داوری ما این‌گونه که می‌گویند نیست و ما داوران بزرگی داریم که نمونه‌اش آقای کامرانی‌فر است که در جام جهانی قضاوت کرده و اکنون یک تیم نامزد داوری در جام جهانی داریم. این بحث‌ها به داوری ما در عرصه بین‌المللی ضربه می‌زند و داوری ما را تخریب می کند.

وی افزود: بازیکنان، مربیان، مدیران و داوران حلقه‌های به هم پیوسته فوتبال کشور هستند و هر کدام که تضعیف شوند روی دیگری تاثیر می‌گذارد و بهتر است جامعه فوتبال به فکر فوتبال باشد.

زینی‌زاده: پیگیر پرونده پرسپولیس و تراکتور هستیم


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: نقل و انتقالات تراکتور در نیم فصل با تصمیم جلالی انجام می شود.


 

حمید زینی زاده درخصوص اتفاقات داوری دیدار پرسپولیس و تراکتور که ظاهرا به پرونده رشوه هم ارتباط دارد، اظهارداشت: ما همان شب بعد از بازی با پرسپولیس اعتراضی که داشتیم را اعلام کردیم و به فدراسیون نامه نوشتیم که در حق ما اجحاف شده است. الان هم اگر شایعات مربوط به اتفاقات داوری آن بازی صحت داشته باشد باید خود فدراسیون و مراجع ذیصلاح آن را پیگیری کنند. ما هم از طریق مجاری قانونی پیگیر آن پرونده هستیم.

به گزارش اوج ، وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون و مراجع ذیربط باید به مشکلات داوری رسیدگی کنند. باید اقدامات کنترلی انجام شود تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی نباشیم.

زینی زاده در این باره که آیا نتایج در فوتبال ایران خارج از زمین رقم می خورد؟ گفت: این حرف را قبول ندارم. تمام نتایج در فوتبال ایران در داخل زمین و با تلاش بازیکنان و کادر فنی رقم می خورد. اگر هم تخلفی از سوی داوران وجود دارد باید بررسی و برخورد شود.

وی با اشاره به بازی حساس تراکتور در هفته آینده مقابل فولاد گفت: این بازی برای ما 6 امتیازی است. همه بازیکنان توجیه هستند که این دیدار چه حساسیتی دارد. هواداران هم می دانند چقدر برد در این بازی برای ما مهم است و حتما استقبال خوبی از این بازی خواهند کرد.

زینی زاده درباره وضعیت کاظمیان خاطرنشان کرد: قرار نبود تصمیمی درباره کاظمیان گرفته شود. کاظمیان بعد از اینکه دو جلسه اجازه نداشت در تمرینات شرکت کند از دیروز در حال تمرین است.

وی درخصوص شایعه انتقال فرشید طالبی به استقلال گفت: هنوز درخواستی به دست ما نرسیده است. کلیه تصمیمات درباره نقل و انتقالات در نیم فصل بر عهده جلالی است.



تاریخ : چهارشنبه 92/7/17 | 3:15 عصر | نویسنده : محمد امین فروتن | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.